fifbloggen

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

8-2 vinst för U-laget mot Älgarås SK A

Av Ingemar Berg - 9 september 2012 14:15

Det blev en enkel seger mot Älgarås, trots ett stort manfall. Hela 7 spelare fick strykas i laguppställningen. 3 tillkom inklusiva tränar-Magnus. Fast vakna var vi inte från start. Älgarås hade ett par lägen och gjorde till slut 0-1 i fjärde minuten. Vi ryckte upp oss och hade en del lägen, men det dröjde till 15:e minuten då Martin Hansson frispelades av Pierre Zäll och 1-1 var ett faktum. Ett par minuter senare blev det en repris på kvitteringsmålet, nu var det Pierre som nätade. Hampus Ohlin framspelare. Några minuter senare 3-1 efter ett solonummer av Jonte Harrysson, där hela ÄSK försvaret blev bortgjort. Bollen sedan läckert placerad i burgaveln.

Men det var inte nog med det innan paus hann Pierre (2) och Rasmus Fogelström snyggt förvalta frilägen.


6-1 i paus. Två snabba mål i andra. 

Avni Alshigi nickade snyggt in Niklas Franssons hörna. Sen briljerade Jonte med sin teknik och 8-1 var ett faktum.

Gjorde att resten bara blev en transportsträcka mot slutsignalen.

Laget: MV Marcus Trix Andersson, hb Rasmus Fogelström, mb Kushtrim Shala och Robin Waltersson vb Avni Alshigi, hm Jonte Harrysson innermitt Niklas Fransson och Hampus Ohlin, vm Jimmy Ingvarsson, forwards Pierre Zäll och Martin Hansson. Avbytare Magnus Ohlin.

Våra Mål: 15:e min. 1-1 Martin Hansson ass. Pierre Zäll, 18:e min. 2-1 Pierre Zäll ass. Hampus Ohlin, 21:a min. 3-1Jonte Harrysson solo, 31:a min. 4-1 Pierre Zäll ass. Martin Hansson, 35:e min. Pierre Zäll ass. Avni Alshigi. 36:e min. 6-1 Rasmus Fogelström missade assisten.

49:e min. 7-1 Avni Alshigi nick på hörna av Niklas Fransson. 51:a min. 8-1 Jonte Harrysson ass. Martin Hansson

 

   Niklas Fransson, inget snack.

 Pierre Zäll, ett par snygga mål. Dessutom några fina framspelningar.

 Hampus Ohlin, lite krasslig men låg bakom mycket. Många fina framspelningar.
Bubblare: Martin Hansson


 
Eftersom jag var lagledare igen blir det nästan inga bilder. Men en där Tomas Einesson, drar upp riktlinjerna för andra halvlek.

 
Publiken var ovanligt fåtalig denna fina söndagsförmiddag. Pensionärsläktaren med Kalle och Sture.

 
Resten av publiken...... njöt också av det fina vädret.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingemar Berg - 25 oktober 2015 15:51

Lördagen den 24 oktober hade FIF avslutning på den framgångsrika säsongen 2015. Avslutningen inleddes med Fångarna på Fortet, i Knistad. 21 lekfulla tog Göstas Loge i besittning och delades upp i 4 lag, varav ett bestod av ledarna. Tio stationer av...

Av Ingemar Berg - 29 juli 2014 13:24

Nästa ettapp på Kulturresan är Kungsäters IP. Kungsäters IF är numera tillsammans med Karl Gustav BK, Kung Karl BK. Kungsäter är en så kallad gränsort, ligger i Västergötland men i Hallands län och tillhör Varbergs Kommun. Innevånarantal 353. Spela...

Av Ingemar Berg - 29 juli 2014 10:36

Tillbaka till Överlida för lunch. Ulla-Britta hade dukat fram köttfärsbiffar med allehanda tillbehör. Härlig husmanskost. Inte nog med det, jordgubbar till efterrätt. Så var det dags för eftermiddagsrundan.   Den inleddes på klassiska Hagavallen ...

Av Ingemar Berg - 28 juli 2014 15:10

Urban Lidrot i Överlida, har en hemsida om fotbollsplaner han besökt http://fotbollsplaner.blogspot.se/ Och det är många besökta främst i Västergötland och Halland. Jag fick en inbjudan till en rundresa i närområdet. Vi bestämde att jag skulle dy...

Av Ingemar Berg - 29 juli 2013 17:54

Kålles Rekordmagasin i Tråvad, har länge varit ett ställe som stått på tur för ett besök. Men det har aldrig blivit av. Dels har det pratats om att Tibro Idrottshistoriska skulle ordna en resa, men det verkade inte bli något. Därför gjorde jag slag i...

Presentation


Detta är ingen officiell Fagersanna IF blogg. Men här kommer det att hamna mestadels matchbilder och lite annat. Ingemar "Postis" Berg

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards